denisenynke.reismee.nl

Baridi sana! (heel erg koud!)

Dag lieve lezers,

Allereerst gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Het is hier koud en dat komt omdat we nuop Instanbul airport zitten. Vanmiddag om half 5 komen we aan op schiphol en dankomt onze reis definitief tot een einde.

Het reizen na ons coschap is heel erg mooi geweest. De eerste week in Rwanda was erg indrukwekkend. Het is bijzonder om te zien hoe een land zich zo snel ontwikkelt tot een voorbeeldland voor andere Afrikaanse landenna de verschrikkelijkegenocide van 1994. Helaas is dit geweld nog steeds niet voorbij (lees nu.nl: http://www.nu.nl/buitenland/2707720/rwandese-hutus-doden-tientallen-congolezen.html).

De tweede week van de reis hebben wij ons tripje naar de Serengeti nog eens herhaald, met als toevoeging de Ngorongoro krater (Big 5 check!), Lake Manyara (Flamingo's en leeuwen in bomen) en Tarangire National park (seksende olifanten).

De laatste weken stonden in het teken van chillen en relaxen. Afgelopen week hebben wij met Gerben, Niek, Mirte, Kristineen de familie Arnoldussen op Zanzibar gezeten. Zon, blauwe zee, hagelwitte stranden,duiken en eenoud en nieuw strandfeest behoorden tot de activiteiten. Heerlijk genieten!!

Lieve mensen, dit was in vogelvlucht onze reis. Het einde van deze 4 maanden betekent voor ons ook het begin van ons afstuderen en arts zijn. We werden net al even flink met onze bruine neuzen op dit feit gedrukt,met de volgende oproep uit de vliegtuigspeaker'Is there a doctor on board, please come to the back of the plane immediately'. Met adrenaline is ons lijf renden we naar achter. Maar gelukkig, het was een jongedame die net was flauwgevallen, dat viel mee :).

Uitgebreide reisverhalen kunnen jullie uiteraard vanaf vanavond persoonlijk bij ons op komen halen. We zullen nog een kleine selectie van de foto's op deze site plaatsen als we thuis weer goed internet hebben.

We willen jullie trouwe lezers bij deze enorm bedanken voor het volgen van onze verhalen en al jullie lieve en leuke reacties die jullie plaatsten, vonden we erg leuk!

Tutaonana baadaye (we zien elkaar later!)

Liefs, Nynke en Denise

Carla

Jee wat is het toch voorbij gevlogen. Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan, ik zal jullie verhalen missen.
Heel veel groetjes Carla

Sanneke

Voor jullie natuurlijk superjammer dat deze reis er op zit, maar Denise: ik hoop je heel snel te zien zodat je Roos kunt ontmoeten! Ik weet zeker dat ze je dan een lach van oor tot oor geeft :)
Kus!

Aaltjen

Dank je wel voor de mooie verhalen, waar ik steeds naar uitkeek. Een hele fijne thuiskomst gewenst en tot gauw. Het is humor om te lezen dat jullie in het vliegtuig op weg naar Istanbul ineens beseffen, dat je in Nederland terug komt als "echte dokters". Gefeliciteerd meiden jullie hebben het fantastisch gedaan.

Uncle Adriaan

After a trip like that it will take some time to get back to yours Life at the university. Good luck and i await the day that we can officially say "Congratulations "Dockters"
Love Your Uncle Adriaan

Marleen

Welkom thuis!!!

Erica + de rest

We zitten nu nog in Stonetown in het postkantoor waar je kunt internetten. De boarding-pass kunnen we nog niet uitprinten. Zometeen naar de Ferry en genieten van de laatste zomer-zon. Kusjes van ons viertjes.

Miranda

dag dames,

jullie ook een heel gelukkig nieuwjaar gewenst.
Een goede reis naar huis. Jullie zullen wel weer flink moeten wennen in ons kikkerlandje.
En, even een berichtje voor Erica: we gaan wel flink bellen he, als je thuis bent. Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar al jouw (jullie) verhalen.
groetjes aan Gertjan, Tom en Wendy.

Kristine

Oh pole sana. Ik zit hier weg te zweten in Moshi. Joto sana. Bedankt voor de geweldige meis meiden. Tot heel snel.